понеділок, 4 липня 2016 р.

Школа без комп`ютерів

У час, коли українські школи обладнуються комп’ютерною технікою, а учні вимагають від батьків планшети, за океаном кардинально інше ставлення до навчальння. Альтернативний погляд на шкільну освіту. Про це пише Ньюйорк Таймс, переклад від UA Modna.
Технічний директор eBay відправив своїх дітей в школу, де заборонені комп`ютери. Так само вчинили фахівці інших гігантів Силіконової долини: Google, Apple, Yahoo, Hewlett-Packard. Називається ця школа - Waldorf of the Peninsula.

Ця школа має дуже простий старомодний вигляд - дошки з кольоровою крейдою, книжкові полиці з енциклопедіями, дерев`яні парти та зошити з олівцями.
Для навчання в ній використовують звичайні, не пов`язані з новітніми технологіями інструменти: ручки, олівці, швейні голки, іноді навіть глину та ін. І жодного комп`ютера. Жодного екрана. Їх використання заборонено в класах і не заохочується вдома.
Діти 5 класу плетуть на дерев`яних спицях невеликі зразки з вовни, відновлюючи навички, отримані в молодших класах. Цей вид діяльності, стверджує школа, допомагає розвитку здатності вирішувати складні завдання, структурувати інформацію, зосереджуватись, а також розвиває координацію.

В 3-му класі вчителька навчала учнів множенню, попросивши їх бути швидкими, як блискавки. Вона ставила їм запитання, скільки буде чотири рази п`ять, і вони всі разом кричали "20" і виблискували своїми пальчиками, виводячи потрібне число на дошці. Повна кімната живих калькуляторів.
Учні 2 класу, стоячи в колі, повторювали за вчителем вірш, одночасно граючи з мішечком, наповненим квасолею. Мета цієї вправи - синхронізувати тіло і мозок.
І це в той час, коли по всьому світу школи поспішають обладнати свої класи комп`ютерами, а багато політиків заявляють, що не робити цього - просто нерозумно. Цікаво, що протилежна точка зору набула широкого поширення в самому епіцентрі високотехнологічної економіки, де деякі батьки і педагоги стверджують: школа і комп`ютери не сумісні.
Прихильники навчання без IT-технологій впевнені, що комп`ютери пригнічують творче мислення, рухливість, людські взаємини і уважність. Такі батьки вважають, що коли буде дійсно потрібно познайомити своїх дітей з останніми технологіями, у них завжди будуть для цього необхідні навички та можливості вдома.
На думку Енн Флін, директора з освітніх технологій Національної ради з шкільної освіти, комп`ютери необхідні. "Якщо школи мають доступ до новітніх технологій і можуть їх собі дозволити, але при цьому не використовують їх, вони позбавляють наших дітей того, чого вони заслуговують", - заявила Флін.
Пол Томас, колишній учитель і професор Університету Фурмана, який написав 12 книг про освітні методики в державних установах, не погоджується з нею, стверджуючи, що для освітнього процесу краще, якщо комп`ютери використовують якомога менше. "Освіта - це, насамперед, людське переживання, отримання досвіду, - говорить Пол Томас. - Технологія тільки відволікає, коли потрібні грамотність, вміння рахувати і здатність критично мислити".

Коли прихильники обладнання класів комп`ютерами заявляють, що комп`ютерна грамотність необхідна, щоб протистояти викликам сучасності, батьки, які вважають, що комп`ютери не потрібні, дивуються: навіщо поспішати, якщо все це так легко опанувати? "Це супер легко. Це приблизно так само, як навчитися чистити зуби, - каже містер Ігл, співробітник Силіконової долини. - В Google і подібних місцях ми робимо технології настільки тупо простими, наскільки це можливо. Не бачу причини, через яку дитина не зможе опанувати їх, коли стане старшою".
Самі ж учні не вважають себе позбавленими принад високих технологій. Вони час від часу дивляться фільми, грають в комп`ютерні ігри. Діти кажуть, що навіть розчаровуються, коли бачать своїх батьків або родичів, захоплених різними пристроями.
Орадя Камкар, 11 років, розповів, що нещодавно їздив в гості до двоюрідних братів і сестер, і опинився в оточенні п`ятьох дітей, які грали зі своїми гаджетами, не звертаючи на нього й один на одного ніякої уваги. Йому довелося трясти кожного з них за руку зі словами: "Гей, люди, я тут!"
Фін Хейліг, 10 років, батько якого працює в Google, говорить, що йому подобається вчитися з олівцями та ручками більше, ніж з комп`ютером, тому що він зможе побачити свій прогрес у розвитку через кілька років. "Через кілька років я зможу відкрити свої перші зошити і побачити, як я раніше погано писав. А з комп`ютером це неможливо, там всі букви однакові, - каже Фін. - Крім того, якщо вміти писати на папері, то можна буде писати навіть якщо на комп`ютер проллється вода або відключать електрику".

1 коментар: